Søk på absentia.no
In Absentia - det ultimate sykefraværssystemet
Logg på
 
 
Opprett bruker
Glemt passord?

Annonsere
Om Absentia
Kontakt oss


De beste jobbene
Del artikkelen med venner og kolleger

Jobbene som prøvemodell og resepsjonist har fått mest klikk på finn.no sine stillingsannonser den siste tiden. Det gjør dem til de mest etterspurte jobbene.

Stillingsannonsen til Vioce Norge AS med den lett forklarende tittelen ”Prøvemodell”, har fått hele 5144 klikk på finns nettsider de første ti dagene av november. Stillingen har fått 271 flere klikk enn andreplassen, resepsjonist for Bonnier Publications International.
 
Mote er ”in”, forklarer mønsterkonstruktør Hanne Christoffersen i Voice Norge AS det med.
 
- Mange unge jenter ønsker å jobbe med fashion. De ser kanskje på dette som en sjanse til å få et ben innenfor motebransjen, sier Christoffersen til Dine Penger.
 
Annonsen har mange klikk, men naturligvis ikke like mange søkere. Samtidig skal du gjøre et godt jobbintervju for å kapre stillingen: 250 har sendt inn sin stillingssøknad.
 
Flere ting som trigger klikk
 
Eirik Bache-Wiig, som er direktør i Finn Jobb, gir flere forklaringer til at enkelte stillinger får flere klikk enn andre.
 
Bransjer og stillinger der det er mange om beinet, får nødvendigvis mange klikk. I tillegg får stillingsutlysninger for populære merkevarer store hauger søknader.
 
- Men det kan også være andre ting som trigger, for eksempel at annonsøren har skrevet en original eller morsom tekst, eller at de leter etter noe litt utenom det vanlige, sier Bache-Wiig.
 
Jobben må utlyses attraktivt
 
Dine Pengers undersøkelse fulgte også antall klikk for de mest populære stillingene over hele oktober samt de ti første dagene av november.
 
Her troner deltids butikkmedarbeider for Ark Bokhandel AS øverst med 11 943 treff, foran ”Julehjelp” for Mester Grønn med 11 350. Så følger ”personlige assistenter” for Uloba BA og ”salgsmedarbeidere” for Pølsesnacks AS.
 
Bache-Wiig leverer også oppskriften for hvordan som bedrift å kapre drømmekandidaten.
 
- Det gjelder å vise hva som er attraktivt med nettopp denne arbeidsplassen og denne jobben, og snakke til målgruppen. Klarer man det i annonsen, og i tillegg formulerer seg godt, har man kanskje kommet et stykke på vei til å kapre drømmekandidaten, sier Finn Jobbs direktør.
 
NAVs tall tilsier at det i perioden fra 1.oktober til 10.november ble utført 38 millioner sidevisninger.
 

Legg til kommentar

27. februar, 2024
Du må være logget inn (eller registrere deg) for å delta i diskusjonen.
Log In
 
 
Opprett bruker
Glemt passord?