Søk på absentia.no
In Absentia - det ultimate sykefraværssystemet
Logg på
Opprett bruker
Glemt passord?

Annonsere
Om Absentia
Kontakt oss


”Sykle til jobben” 2006
Del artikkelen med venner og kolleger

Lofotterminalen i Leksnes syklet seg inn som vinner av årets ”Sykle til jobben”-aksjon. Interne konkurranser og tilrettelagte forhold førte til 100 prosent deltakelse i bedriften.

 

Sykle til jobben 2006Lofotterminalen i Leksnes har strukket seg langt i å legge til rette for sykkel som fremkomstmiddel til arbeidsplassen, og resultatet er enestående med 100 prosent aktivitet i aksjonsperioden. Interne konkurranser og opptelling av sykler hver måned har gitt de ansatte en ekstra motivasjon.

 

-           Vi satser aktivt på å legge forholdene til rette for sykling, og har blant annet en intern konkurranse om å sykle lengst, forklarer sykkelsjef og terminalansvarlig Tore J. Markussen i Lofotterminalen.

 

”30 minutter om dagen”

”Sykle til Jobben”-aksjonen har som mål at flest mulig skal benytte arbeidsveien til å være fysisk aktive.  Selve aksjonskonkurransen deler bedriftene inn i seks klasser etter antall ansatte. Den bedriften som prosentvis har hatt flest og mest aktivitet i forhold til bedriftens ansatte går av med seieren.
 

Tema for årets aksjon var ”30 minutter om dagen” og ”Bli sett”.  Over 1 400 bedrifter deltok i år, og rundt 60 prosent av de ansatte byttet ut transportmiddelet til fordel for egne krefter.

 

Ekstra kjøregodtgjørelse
Totalt deler aksjonen ut flere hundre premier til bedrifter og enkeltpersoner som har vært aktive i kampanjen. Vinnerbedriften i hver av de seks klassene mottar blant annet en Merida-sykkel. Nå håper generalsekretær i Norges mosjons- og bedriftsidrettsforbund Atle Hunstad at bedriftene vil bruke premien til å fremme en aktiv livsstil.

 

-           Vi håper vinnerbedriftene er seg sitt ansvar bevist og bruker premien til ytterligere å fremme en aktiv livsstil, sier Hunstad som håper sykkelen kan bli allemannseie i de virksomhetene de havner, og at ledelsen belønner de som bruker dem ved å utbetale en ekstra god kjøregodtgjørelse for bruk av sykkelen i jobbsammenheng.

Fem på topp i ”Sykle til Jobben”-aksjonen 2006:
1: Lofotterminalen (Nordland)
2: Cicero Annonsebyrå (Nordland)
3: Hem Langemyhr Olsen AS (Vestfold)
4: Vestlia (Sør-Trøndelag)
5: Kristiansand og Opplands Turistforening (Vest-Agder)

 

Vinnere av sin klasse:

1-9 ansatte: Lofotterminalen (Nordland)

10-24 ansatte: Cicero Annonsebyrå (Nordland)

25-49 ansatte: Skudenes & Aakra Sparebank (Rogaland)

50-149 ansa


Legg til kommentar

23. november, 2024
Du må være logget inn (eller registrere deg) for å delta i diskusjonen.
Log In
Opprett bruker
Glemt passord?