Søk på absentia.no
In Absentia - det ultimate sykefraværssystemet
Logg på
Opprett bruker
Glemt passord?

Annonsere
Om Absentia
Kontakt oss


Derfor slutter vi
Del artikkelen med venner og kolleger

Hver fjerde ansatt mener det er stor sannsynlighet for at de slutter i jobben dersom det er dårlig kommunikasjon på arbeidsplassen.

Bemanningsbyrået Kelly Services har gjennomført en undersøkelse blant 2360 nordmenn og funnet flere nøkkelpunkter for å sikre at arbeidstakere trives på jobben.

De spurte fikk velge en grunn til å si opp jobben sin, og 23 prosent mener de med stor sannsylinghet ville si opp jobben sin dersom det var dårlig kommunikasjon på arbeidsplassen. Samtidig sier 19 prosent at dårlig moral blant de ansatt kan føre til at de velger å si opp sin stilling.

Av grunnene som ble lite valgt var stress, der kun 5 prosent sier at økt stress vil føre til at de slutter. En negativ endring av bedriftens omdømme påvirker de ansatte i like liten grad, og kun 3 prosent oppgir dette som en grunn til å si opp.

Utfordringer viktig for å bli

Undersøkelsen så også på hvilke grunner de ansatte prioriterer for å bli ved arbeidsplassen. 35 prosent svarer at mer interessant og utfordrende arbeid vil øke engasjementet i jobben sin. I tillegg betyr opplæring mye, og 31 prosent sier at det er avgjørende.

Også høyere lønn betyr mye for mange, og 14 prosent sier at en økning i lønn vil gjøre dem mer forpliktet.


Legg til kommentar

23. november, 2024
Du må være logget inn (eller registrere deg) for å delta i diskusjonen.
Log In
Opprett bruker
Glemt passord?