Søk på absentia.no
In Absentia - det ultimate sykefraværssystemet
Logg på
Opprett bruker
Glemt passord?

Annonsere
Om Absentia
Kontakt oss


Telefon for arbeidslivet
Del artikkelen med venner og kolleger

Etter over et år i drift karakteriserer prosjektleder Bente Tangen hjelpetelefonen som en suksess.  Med over 1000 samtaler så langt og en stadig økning i antall innringere hver dag, mener Tangen at behovet for telefonen er bevist.

-           Vi skal ikke forskuttere evalueringen av Telefon for arbeidslivet, men alt tyder på at det er bruk for en slik tjeneste, sier Bente Tangen i sitt siste nyhetsbrev.

Bare de siste månedene har man merket en sterk økning i antall telefoner.  Med vel 8 samtaler hver dag opplever tjenesten å nærme seg grensen for hvor mange henvendelser man kan ta seg av.  Hver samtale tar i snitt en halv til en hel time.

Hjelpetelefonen for Arbeidslivet
Linjen er åpen:

tirsdag 09 - 15
onsdag 13 - 19
torsdag 09 – 15

 

Feriestengt uke 28.

-           Det er viktig å ha tid til de som ringer inn.  Mange har opplevd å bli oversett i bedriften, selv om de har kontaktet tillitsvalgt og fagforening.  Derfor bruker jeg lang tid på hver telefon.  Diskuterer og kommer med råd sammen med innringeren.  Mange ringer tilbake og forteller hvordan det har gått, og tilbakemeldinger er veldig viktig, forklarer Tangen.

De fleste innringerne er fra Oslo-området, men Bente Tangen har registrert samtaler fra hele landet.  Telefonsamtalene domineres av to yrkesgrupper; en av fire samtaler er med ansatte i butikkbransjen, og en av fem er knyttet til helse og omsorgssektoren.  Over 70 prosent av de som ringer inn er kvinner.

(18.6 2003)


Legg til kommentar

02. mai, 2024
Du må være logget inn (eller registrere deg) for å delta i diskusjonen.
Log In
Opprett bruker
Glemt passord?