Søk på absentia.no
In Absentia - det ultimate sykefraværssystemet
Logg på
Opprett bruker
Glemt passord?

Annonsere
Om Absentia
Kontakt oss


5000 samtaler til Arbeidslivstelefonen siden oppstart!

Arbeidslivstelefonen

Åpningstider på telefonen

Del artikkelen med venner og kolleger

5000 personer har ringt Arbeidslivstelefonen som drives av Mental Helse Norge siden oppstarten i 2002. Utstøtelse fra arbeidslivet, mobbing, trakassering, lønn, og sykefravær, er saker som går igjen.

Arbeidslivstelefonen ble en permanent ordning 1. januar 2005 og er ifølge en evalueringsrapport fra Econ, en viktig telefontjeneste. Arbeidslivstelefonen hjelper folk med å takle psykososiale problemer og hindre at de faller ut av arbeidslivet.

Antall henvendelser viser at telefontjenesten er nødvendig og et viktig bidrag i arbeidet med å hindre utstøting og trakassering i arbeidslivet. Arbeidslivstelefonen skal være et supplement til Arbeidstilsynets tjenester og andre hjelpeinstanser som finnes i
arbeidslivet.

Arbeidslivstelefonen er betjent alle hverdager med to rådgivere. Offentlige etater viser stor interesse for Arbeidslivstelefonen til Mental Helse.

Svært mange spør oss om råd og det er viktig å få til en løsning som gjør at arbeidstaker kan fortsette i arbeidslivet. Vi jobber aktivt for å stoppe økningen i sykefraværet, og bruker god tid på å lytte til og snakke med hver enkelt som ringer. 

Se www.arbeidslivstelefonen.no for mer informasjon.


5000 samtaler til Arbeidslivstelefonen siden oppstart!

06. august, 2007

Hilde

Hei. Ville bare si meg helt enig i at tjenesten er viktig for mange. Kan anbefale alle å ringe inn for en god samtale og gode råd.

5000 samtaler til Arbeidslivstelefonen siden oppstart!

06. august, 2007

Bjørn R.

Hilde har helt rett... vet om noen kolleger som har tatt kontakt ifht spm om arbeid og psykisk arbeidsmiljø. Unngikk mange tunge runder ved at man klarte å ta det opp med arbeidsgiver på en god måte, der arbeidstaker var godt forberedt takket være arbeidslivstelefonen!

5000 samtaler til Arbeidslivstelefonen siden oppstart!

07. august, 2007

Roar

Stå på videre. Dere gjør et arbeid som blir satt pris på av mange!

5000 samtaler til Arbeidslivstelefonen siden oppstart!

09. august, 2007

Hans

Morsom lesning dette, spesielt siden jeg har fulgt med denne tjenesten siden starten. Helt klart et behov for dere, og det er godt dere nå er en permanent løsning slik at vi vet hvor vi kan ta kontakt med våre problemer. Gleder meg til mer lesning her i bloggen deres - synes tekstene deres har vært gode og engasjerende!

Legg til kommentar

23. april, 2024
Du må være logget inn (eller registrere deg) for å delta i diskusjonen.
Log In
Opprett bruker
Glemt passord?